Revisie Werkplaats

INFORMATIE OVER DE REVISIE WERKPLAATS

Jemax-revisie is gespecialiseerd in enkel oude militaire voertuigen en reviseert alles in eigen werkplaats.

Zoals: Motoren van M38A1 / Willys MB / Ford GPW / en Dodge

Voor revisie:

  • Versnellingsbakken / tussenbakken
  • Waterpompen
  • aandrijfassen
  • Stuurhuizen
  • Ontstekings unit
  • Nieuw Carburateurs

Machinepark Jemax-revisie

  • Boren / honen
  • Honen horizontaal
  • Cilinderkop
  • Vlakslijpen
  • Overige machines
  • Motortest unit

De onderdelen welke we gebruiken zijn origineel ofwel van eerste montage merken zoals: federal mugel - seal tested - wof - woa

 

HORIZONTAAL LIJN HONEN

De Sunnen hoonmachine maakt het mogelijk om een zeer hoge nauwkeurigheid in maatvoering en oppervlakteruwheid te behalen. Ook vormfouten worden hierdoor gecorrigeerd en heeft een groot toepassingsgebied.
 
Bij revisie van een motor zal ook de huismaat van de drijfstangen gecontroleerd worden. Indien deze (betreft onrondheid) niet binnen de waardes liggen gaan we de drijfstangen, na eerst een voorbewerking gehad te hebben, weer zuiver op maat en exact rond honen.
 
Ook het opmaat honen van b.v. tandwielen / stuurhuizen / ontstekings unit / cilinders en nog diverse toepassingen meer.

 

   

 

CILINDERKOP

Sinds de invoering van ongelode brandstof rond het jaar 1990 hebben motoren met normale (zachte) klepzittingen meer te verduren doordat lood ook zorgde voor een smerende werking en voor een betere warmte afvoer van de kleppen. Nu dit niet meer het geval is ontstaat er veel sneller schade aan de klepzittingen die daarop weer de nodige problemen veroorzaken. Om dit te beperken tot een minimum kunnen we geharde klepzittingen monteren in het motorblok (zijklepper) of in de cilinderkop.

 

 

BOREN / HONEN

Boren:    
Na een lange loopbaan van de motor treed er slijtage in de cilinders op die een te grote speling tussen zuiger en cilinder tot gevolg hebben. ook oververhitting kan er voor zorgen dat de zuigers te ver uitzetten tot deze langs de cilinderwand schrapen. Nog grotere schade aan de cilinderwand kan ontstaan als b.v. de zuigerveren gebroken zijn en in de cilinder komen. De te grote cilinder slijtage uit zich in een hoger olie verbruik en een verminderde compressie. Om dit te verhelpen wordt de cilinder uitgeboord naar een eerst opvolgende overmaat tot hij weer regelmatig van vorm is. Na het fijn boren is een nabewerking nodig in de vorm van honen.    

Honen:    
Dit betekent dat de grove sporen van het fijn boren worden weggeslepen.

Er wordt bovendien een hoon patroon in de cilinderwand gebracht om de cilinderwand goed oliehoudend te maken en en minimaal olieverbruik en minimale slijtage van de zuigerveren te verkrijgen.

 

 

VLAKSLIJPEN

Als vast is komen te staan dat bijv. motorblok ofwel cilinderkop niet meer vlak zijn, door bijv oververhitting zal deze gevlakt moeten worden.

ook kunnen wij spruitstukken / vliegwielen en overige vlakslijpwerkzaamheden verrichten dit  met de juiste oppervlakte ruwheid. 

 

 

 

MOTORTEST UNIT

De motortest unit die bij ons in eigen beheer is ontwikkeld en gebouwd heeft voor ons de volgende doelstellingen:

  •     Het meten van motorolie temperatuur( onder bedrijfsomstandigheden )
  •     Berekenen brandstofverbruik
  •     Inloop periode verkorten
  •     Vermogen meten onder diverse bedrijfsomstandigheden


Doordat deze machine hydraulisch belast kan worden kunnen we diverse experimenten uitvoeren onder verschillende bedrijfsomstandigheden, waardoor we b.v. het ontstekingstijdstip / vervroegingskarakteristiek kunnen aanpassen aan de huidige octaangehalte van de brandstof. Dit houd in dat wij zelf onze motoren kunnen testen alvorens deze worden afgeleverd, maar ook u de mogelijkheid heeft om hier gebruik van te maken

 

 

 

CARBURATEURS

De carter carburateur model wo type 539     
 
De carburateur welke we volledig reviseren heeft een grondig proces doorlopen. b.v. de shaft assy welke we in een oversize maat opnieuw monteren door middel van de flange assy op maat te honen. Dit gebeurt met een hoge nauwkeurigheid welk de carburator ook vraagt. De stange stelsels worden opnieuw thermisch verzinkt en alle sproeiers gereinigd of vervangen. De (5) afstellingen op de carburateur gebeuren met origineel gereedschap van carter, wat weer een goed lopende motor geeft, maar zeker zo belangrijk. een optimaal motorvermogen en brandstof verbruik. De carburator wordt vervolgens nog getest waaronder de motor zwaar belast wordt, dit omdat de carburator wel goed moet oppakken bij belasting motor. Dit model carburator komen we tegen op de Willy's jeep engine (go devel)

 

 

 

OVERIGE MACHINES

Testunit oliepomp

 

 

KLEPSLIJPMACHINE

Klepslijpmachine

 

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »